tisdag 23 november 2010

Soft tisdag.

Hej och hallå! Vi har snöstorm här, typ. Det vräker ner och blåser och samtidigt som jag gärna ser att det blir vinter i samband med första advent så är det ju lite besvärligt. I morgon börjar jag t.ex jobba kl 6:45 och det är inte kul att behöva gräva fram sin bil så tidigt på morgonen. Man får planera sin morgon!
I helgen var jag ute och festade och hade så himla kul! Vi dansade hela kvällen och jag träffade roliga människor. Det var för att fira av en kille på jobbet som slutar snart. Eller "fira av" låter ju taskigt, men vi önskar honom så klart lycka till med nya jobbet! Dagen efter var inte så kul, dock. Jag brukar inte dricka så ofta nu för tiden så jag fick rusa upp på morgonen och kräkas. Bläh! Hatar det!
Sedan hälsade vi på N och L som fått lilla Alva nyligen. Så kul att få träffa henne och hon var så fin!
Idag har jag varit hos mamma och bakat lite igen. Lussebullar den här gången. Gottigott gott! Nu är jag så sugen på att pynta inför första advent, men det får bli lite imorrn efter jobbet. Än så länge är det lite tidigt att tända ljusstakarna, men man kan ju plocka fram dem. Kanske bara kolla så de funkar..? :-)

2 kommentarer:

  1. Ja lussekatterna blev riktigt lyckade men du glömde nougatkakorna dom blev inte så dumma dom heller!

    SvaraRadera
  2. Jag är också lite julpynt-sugen! Fast jag är egentligen HEEELT emot att julpynta före advent. Men nu känner jag att jag liksom måååste börja lite tidigare (pga bebisens ankomst)! :)
    Får se, men lite skulle man ju iaf kunna köpa hem. Som blockljus till adventsljustaken osv.. lite basic-grejer! :)

    Sv: Ja samba är otroligt roligt (men vi dansade inte pardans-samba.. det är två helt skilda danser. Denna samba är mer shake shake shake, man står individuellt och dansar! Och så har man vissa danser i grupp).
    Haha, ja vi gillade vårt lagnamn (tills första frågan kom och vi hade fel).. ;)
    Tack för fina ord förresten, gullig du är!

    SvaraRadera