torsdag 4 november 2010

Jo, lite shopaholic är jag nog...


Halloj! Hur står det till denna torsdag? Själv mår jag bra och är laddad inför att gå till jobbet! (Nej, det var inte riktigt sant, för det är tyvärr aldrig speciellt kul att gå till jobbet... det kan bli kul beroende på vad som händer under dagen, men det känns inte så kul innan man kommit iväg.)
Ville visa mitt senaste second hand-fynd; ett par mörkgröna ljuslyktor som ger ett fint sken och mönster när de är tända. Jag hade nog dock lite fel inställning på kameran när jag tog bilderna för det blev väldans blått.
Imorrn åker min kompis E med några andra kompisar till Fiji! Fy, vad underbart! Jag hade gärna dragit också, nu när det börjar bli kallt och mörkt. De slipper ju den här trista mellan-månaden och får komma hem lagom inför julen när man fått sätta upp adventsljusstakarna och det är mysigt igen.
Nåväl, jag får en trevlig helg i alla fall! Våra vänner C och F- (som ska ha barn)- kommer till oss på fredag. Då blir det alltid massor med roligt prat och ibland lite sång. Ska bli så kul att träffas!
På lördag ska min sambo se Eldkvarn så jag ska åka till en annan E och mysa med henne och hennes fina dotter. Jag tror att pappan kommer vara hemma också, men han brukar mest sitta i datorrummet. Hihi!
Kolla in de här snygga kuddarna från H&M home! Fick en katalog från dem igår och där fanns det massor med fina inredningsprylar, mest till julen då. Tyckte om kuddarna, den handduken och de julservetterna. Man kan ju inte köpa hur mycket som helst bara till julen, men visst blir man sugen! Klänningen tycker jag också om jättemycket! Jag ska ju blondera mig. Den 17 november har jag bokat tid. (Spännande!) Och jag tänker att då blir rött ännu snyggare på en om man är blond. Eller? Dessutom skulle den passa till mina svarta pumps som har röd sula under foten. Men skulle den passa på min kropp? Jag önskar jag kunde hitta den i en butik och prova, men jag har inte sett den här i stan i alla fall. Vilket i-lands problem! :-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar