måndag 8 november 2010

Nostalgi i en pappersrad.

Pappersrad Vingåker - Större bild/fler bilderPappersrad Dalahäst, stor - Större bild/fler bilder

Satt och kikade på Cosas hemsida och såg de här pappersraderna och fick en riktig nostalgitripp! Sådana hade både mormor och mamma till julen och påsken. Det känns väldigt gammelsvenskt, så att säga. Kul att se att det finns till försäljning fortfarande.

Tekanna Replay - Större bild/fler bilderPresentpåsar

De här tekannorna var väl jättesöta också? Samt presentpåsarna. Jag är ju svag för presentpapper/snören och allt som hör därtill. Skulle kunna köpa hem hur mycket som helst om jag inte la band på mig. Det är så kul att ge bort en riktigt fint inslagen present. Då ser mottagaren dessutom att man bryr sig om denne eftersom man lagt ner så mycket arbete på presenten eller i alla fall bemödat sig med att hitta en fin påse, t.ex. Jag fyller år på Lucia och jag vet inte hur många gånger jag fått presenter inslagna i tråkiga julpapper med fula tomtar på. Det är ju ändå så nära jul jag fyller så då spelar det väl ingen roll. Jo, det gör det! Det är nog därför jag är så mån om det själv; att paketet ska vara fint inslaget också.






1 kommentar: