torsdag 1 december 2011

Mutter, mutter....

Tjabba! Hur mås det i stormvindarna? Det är riktigt surt med den här milda vintern tycker jag. Det är bara grått och trist istället för gnistrande vitt med mysknarr under fötterna. Visst låter det senare trevligare, särskilt så här till jul. Hoppas det vänder snart. Som jag skrivit innan så vill jag inte ha de kopiösa mängder vi fått de senaste vintrarna utan bara ett fint täcke på marken. För er som oroar er för järnvägstrafiken så måste jag bara säga att de klarar ju inte att hålla tiderna ens när det är plusgrader och snöfritt så vad är skillnaden??
Kollade på julkalendern "Tjuvarnas jul" imorse. Verkar som en mysig kalender i år. (Hade inte tänkt gå upp så tidigt, men min kropp gav mig inget val.) Jag gillade stämningen och att det utspelade sig långt tillbaks i tiden, men det händer ju inte tokmycket på en kvart. :-)
Igår skulle jag tittat på Leilas söta jul, men min käre sambo ville se Berg flyttar in så gissa vem som fick bestämma... tur att tv4 play finns. Ska kolla på Leila i dag och äta lussebullar samt dricka julmust så kanske jag blir på bättre humör. För just nu känner jag mig bitter över min värk och snöbristen. Det är en ful känsla och jag hoppas jag lyckas bekämpa den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar