torsdag 22 december 2011

Julgris på vår spis.

“What's the world for you if you can't make it up the way you want it?” by islandgirlsj
“What's the world for you if you can't make it up the way you want it?”, a photo by islandgirlsj on Flickr.
Ja, då var det bara två dagar kvar till julafton. Herregud, så fort december går! Och då har jag inte ens jobbat!
Idag var jag och mamma på stan för att jag skulle jaga rätt på en julklapp till Claes och till sist fann jag den! Hoppas nu han gillar den... :-)
Han själv är ute på "äventyr" nere i Arlöv. Där var det en Audi A6 till salu och det blir nog så att han kommer hem med den, vilket innebär att vi blir med ny bil idag. Han har med sig en kompis som ska köra hem den ena bilen.
Just nu kokar jag skinka och ikväll ska vi nog göra lite julgodis. Det blir bara en sort, orkar inte vara så ambitiös i år.
Märkligt nog så har jag inte brytt mig lika mycket om julen och att göra juliga saker i år som andra år. Det måste bero på att jag/vi har bebisar på väg och det känns helt enkelt viktigare att lägga ner tid på att förbereda för det. Men jag längtar ändå till julafton! Det är ju så mysigt. Och vi får fira jul både på julafton och juldagen i år. På juldagen har Claes bror sina söner- de är hos sin mamma på julafton- så vi ska fira jul hos dem då. På julafton ska vi vara hos oss. Dessutom kommer det ett par kompisar på kvällen till oss på juldagen och vi ska byta julklappar med. :-)
Imorgon blir det uppesittarkväll med ett annat par kompisar. Den här helgen kommer bli bra!
Ännu en gång: GOD JUL!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar