söndag 4 december 2011

En bra helg!

Goddagens! Hur står det till denna andra advent? Själv är jag ohyggligt trött, vi var inte hemma förrän kl två inatt, men vi hade så trevligt! Killarna bjöd på tre-rätters middag- (som Claes lagat, faktiskt)- och det var jättegott! Sedan satt vi och pratade samt lyssnade på både trummisens- Tobias- superroliga anekdoter om dels sina iranska arbetskamrater och sina äventyr uppe i norr när han flugfiskat och stött på björn, samt sångarens- Anders- anekdoter om även hans strapatser i norrländska landskap där han mött både björn och renar.
Tyvärr fick jag så jäkla ont i kroppen efter några timmar och det ville inte ge med sig trots att vi flyttade till soffan, så jag bet ihop, men till sist var vi tvungna att åka hem. Fast då var ju klockan halv två så man får väl ändå säga att jag bet ihop rätt länge!
Jag går runt i mina myskläder fortfarande- det är min förbannade rättighet en söndag- pinsamt bara då att det knackar på dörren och där står en söt tjej som vill sälja kokosbollar eller strumpor för att finansiera en australienresa med en kompis. Jag köpte faktiskt ett fem-pack strumpor av henne- strumpfetischist som jag är! Trots att hon tog hutlösa 120 kr för dem!
Läste en av mina favoritbloggar förut och hon hade varit i Stockholm i fredags och kollat på julskyltningen. Jag blev så himla sugen på att åka in till stan och bara kolla i skyltfönstren lite! Men jag vet inte om jag orkar idag...
Ha det fint! :-)

1 kommentar:

  1. Låter som en härlig helg! Härligt att bli bortskämd med finmiddag.

    De där försäljarna... Säljer alltid saker man inte vill ha för hutlösa pengar. Snällt att du köpte. Jag har slutat. Elaka Malin. :-)

    Hoppas att du är piggare idag!
    Kram Malin

    SvaraRadera