söndag 13 februari 2011

Syndig och kärleksfull söndag.

Igår var vi ju hos ett par kompisar och det var så mysigt! De bjöd på middag när vi kom, en pastarätt med kyckling, sedan tittade vi på melodifestivalen och då låg deras dotter med sitt huvud på min mage och halvsov. Det var gosigt! Efter "mello" så fikade vi på hemmagjord morotskaka och bara pratade loss i flera timmar. Alltid lika roligt att träffa dem! Ja, de fick ju sin present också. En skål fylld med ballerinakex och delicatobollar! Haha! De är riktiga godisråttor och brukar alltid bjuda på fika, gärna med ovanstående "bakverk" .
piri piri chicken, dressed potatoes, rocket salad, quick portuguese tarts
På bilden ser ni det Jamie Oliver lagade senast i hans nya matprogram där han lagar en middag med efterrätt på 30 minuter. Piripiri-kyckling med sötpotatisröra till vänster och till höger hans smaskiga portugisiska "tarts". Vi gjorde sådana idag och de är supergoda! För recept kika in här. (Visserligen på engelska, men ni kan nog kolla på recept.nu om ni vill ha det på svenska.)
Idag har vi haft en jätteskön söndag. Vi sov länge- ända till halv elva- sedan har vi promenerat i det fantastiska vädret, lagat en mumsig gryta och så bakat de där "tartsen". Vissa söndagar är verkligen sköna!
Måste bara skriva att jag lider av en dödssynd: avundsjuka. Annika som skriver bloggen beautifulones har alltid så otroligt fina bilder utlagda på sig själv! Jag vill också ha så där snygga, vältagna bilder på mig att lägga ut! De ser oftast helt "casual" ut , som att hon bara har råkat sätta sig på den där trappan i det motljuset precis samtidigt som fotografen råkade vara där och kunde knäppa av en perfekt bild! Eller att hon bara är ute och går på stan och så är det någon som tar en bild helt apropå som hon sedan får. Kul för henne, liksom! Usch, jag gillar inte att vara avundsjuk eller bitter, men ibland blir man det ändå.



Fast jag har en underbar pojkvän, fina vänner, en fantastisk mamma och en grym bror samt en hel del fina bilder på mig själv också så jag är nog rätt nöjd i alla fall. Vill passa på att skänka er alla en tanke och massor av kärlek dagen innan alla hjärtans dag! Både bloggläsare och vänner samt familjemedlemmar! PUSS, jag älskar er!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar