torsdag 3 februari 2011

Ett litet baktips:

Hej! Igår bakade jag bröd innan jag drog till stan för att träffa tjejerna. Ett superenkelt bröd som heter Ullas grova bröd. Recept kommer här:
1 dl rågkross
2 dl vetegroddar
2 dl grovt rågmjöl
3 dl grahamsmjöl
6 dl vetemjöl
1 tsk salt
3 tsk bikarbonat
Blanda de torra ingredienserna i en bunke.
Tillsätt sedan:
7 dl filmjölk
2 dl brödsirap
Rör om och det blir en kladdig smet.
Det ger två brödformar som man klär med bakplåtspapper innan man häller i smet och ställer i kall ugn. Vrid på tempen på 150 grader och låt stå ca 70 min.
Superenkelt, tycker jag. Och så himla gott!

Vi har också bokat vår Barcelonaresa! Woho, Barca, here we come! Vill ni kolla in hotellet vi ska bo på så klicka här. Känns jättebra att ha det att se fram emot. Vi kommer ju inte ha jättemycket tid dock när vi är där, så vi ska läsa på om staden och försöka planera vad vi ska göra för att på så sätt hinna med så mycket som möjligt. Spännande! Ska äta så mycket tapas jag orkar och förhoppningsvis shoppa lite med. :-)
Ha en skön torsdagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar