måndag 18 oktober 2010

Mat och humor= viktigt!


Den här bilden snodde jag från min kompis blogg för jag tyckte att den var jätterolig! Kanske inte politiskt korrekt, så att säga, men de roligaste skämten är oftast inte det. Som den här pingu-filmen som är textad på svenska, jag skrattar ihjäl mig till den! Så låg humor har jag.
Sitter och tar en kopp kaffe som vår moccamaster har bryggt. Väldigt gott kaffe, ska ni veta! Vi trivs mycket bra med den investeringen. :-)
Annars har det väl inte hänt så mycket... jag och C var ute på en thairestaurang och åt i lördags. Älskar den maten! Servitören frågade ett par vid bordet bredvid om maten smakade bra och killen svarade "det var ju skitgott det här!". Haha! Undrar vad den snälle, mjuke thailändske servitören verkligen tyckte om den kommentaren.
I fredags hade C fått ett laga-mat-ryck och gjort en hel tre-rätters-meny när jag kom hem efter jobbet. Det var toast skagen med handpillade räkor, hel kyckling körd i ugnen med stuffing som serverades med klyftpotatis och rödvinssås, till sist var det en pecannötspaj med vispad creme fraiche som hade sötats med florsocker. Herregud, det var så gott och jag var så mätt så jag skämdes! (Med tanke på alla människor som svälter runtom i världen, menar jag.) Jag har sagt det förut, men: jag misstänker att det bor en liten feeder i min sambo som måste få komma fram emellanåt!
Nähä, nu ska jag titta igenom fler blogginlägg på bloglovin. Har inte hunnit sitta vid datorn och när jag väl nu öppnade den sidan hade jag 148 olästa inlägg! Det blir nog tufft att läsa alla...
Ha det fint!

2 kommentarer:

  1. haha, härlig seriestripp! fast som du säger, inte helt politiskt korrekt (men vad sjutton gör det.. rolig var den som sagt!)
    ;)

    härligt att ni är nöjda med kaffemaskinen, jag ska precis gå och ta mig en kopp från vår maskin och sätta mig lite i soffan.

    haha, en feeder minsann? jamen det är ju inte så illa det egentligen, gott iaf! ;)
    vilka rätter han lagade! lyxkväll!

    det gick bra att träna, men kunde inte göra så många av övningarna.. så då tittade jag på! :) men det var skönt att röra sig då man kunde iaf!

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha, snodde Pingu till min blogg. Skrattade så jag nästan läckte lite..... Mohahaha!

    SvaraRadera