torsdag 7 oktober 2010

Jag har målat lite.



Min kreativa ådra vaknade till liv igen och jag har målat lite. Inte några fantastiska teckningar alls. Jag målar för att jag tycker att det är kul. Den översta bilden kallar jag "emotional wreck with perfect lipstick". (Jag tycker att det låter bättre på engelska.) Jag blev inspirerad att göra den när jag tittade på Pyttis-Annas teckningar. Den andra har inget namn... fast jag kanske kallar den för Ebba, kort och gott, för att den blev lik en kompis dotter utan att det var meningen.
Idag regnar och blåser det rejält! Känns att hösten har kommit på riktigt. Jag hade svår sommar-separationsångest tidigare, men nu har jag förlikat mig med att det inte är sommar längre och kan t.o.m gilla rusket. Man får sitta inne och tända ljus, laga mustiga grytor med sin älskling, bada badkar och ta ett glas vin- själv eller också med sin älskling- klä sig i gosiga stickade tröjor, träffa tjejkompisarna och ha bakdag eller gå ut på tjejmiddag, åka till Ullared och shoppa julklappar eller gå till gymmet för att köra ett pass och sedan sitta i bastun. Eller så kan man måla lite. :-) Oj, vad många möjligheter hösten innebär! Har ni några andra tips?
Ha en skön torsdag!

3 kommentarer:

  1. åh vilka jättefina!

    blir så glad om jag kan inspirera!
    ser fram emot fler fina verk från dig! kram!

    SvaraRadera
  2. Jättefina Monika!!!!

    KUL!

    Ska verkligen sätta upp bilden av mig som du gjorde...=)

    Du e ju jätteduktig.

    KRAM C!

    SvaraRadera
  3. Jag gillar verkligen dina bilder. Lova mig att aldrig recensera dina bilder. Låt oss betraktare göra vår bedömning. Jag tycker du stark som vågar. Själv får jag ångest varje gång jag ska visa upp något men jag har insett att jag måste respektera mig själv.

    Fortsätt måla och publicera!

    Jag njuter!

    SvaraRadera