söndag 24 oktober 2010

Ljus i vårt hus.





Hallå alla söndagsslöa människor! Vilken utekväll vi hade igår. Inte för att vi gick ut och festade utan vi var ju ute och åt med ett par kompisar, men vi hamnade inte på restaurangen vi tänkt oss utan på en thai-restaurang istället. Vi var där kl sju och satt i fyra timmar(!) och åt och pratade. Hur trevligt som helst! Vi var sist kvar och medan de började städa och göra klart för stängning insåg vi att vi kanske skulle beställa in notan så de blev av med oss. Hihi!
Ville visa er resultatet av fisk-koket min sambo pysslade med igår när jag skrev här. Han serverade torsken med äggsås och kokt potatis samt fräst spenat med vitlök. Till det delade vi på en öl. Det var så himmels-gott! Gud, vad jag har det bra som blir så bortskämd! :-)
Tänder mycket ljus nu. Det gör att man pallar med mörkret lättare. De här senaste dagarna har det dessutom varit väldigt grått och regnigt ute. Då hjälper det om man skapar lite mysstämning inne.
På tisdag ska jag åka till Ullared med en kompis och det ska bli kul! Alltid roligt att shoppa. Hörde att Pernilla Wahlgren skrivit ett inlägg på sin blogg om att det var så vidrigt på Ullared och att shopping inte skulle gå till på det viset. Haha! Nej, alla har ju inte råd att shoppa på NK t.ex... där är det inget riv och slit efter de billigaste sakerna. Stackars Pernilla, hon måste fått en chock när hon kom ut i den "verkliga världen".
Dags att hänga tvätt! Ha en skön söndag.

4 kommentarer:

  1. Torsk med äggsås är bland det godaste! Älskar´t! Kanske jag skulle ta och göra ikväll.. hmm.. har lite torsk i frysen.
    Mysigt med kakelugnen där på bilden!

    Ja jag hade också gärna strosat runt helt själv i huset (eller ja... det kanske hade blivit läbbigt. Mamma och pappa hade fått vara kvar med mig tror jag.. haha!)

    SvaraRadera
  2. Måste ju säga att du tar fantastiska bilder.. Vad har du för superkamera? Jättemysigt med alla ljus i ert hus!

    SvaraRadera
  3. vilken storlek önskas i så fall..? kan ha nåt kvar här hemma från när jag hade egen försäljning.

    SvaraRadera