måndag 4 oktober 2010

Bra veckoslut, mindre bra veckostart...

Har varit i Stockholm denna helgen som passerat också! Jag och sambon åkte upp för att fira vår väns födelsedag, men även för att göra en tripp tillsammans och bara ha det mysigt. Vi bodde på hotell Oden som fick godkänt, framför allt för att det var smidigt att gå till city och vi gillar att gå. :-) Då får man bättre koll på hur allt ligger och får se mer än om man tar tunnelbanan. Fast ibland är det ju tvunget att ta hjälp av kollektivtrafiken. Festen var jättetrevlig med god mat, många presenter, flera fina tal och lite karaoke samt ett roligt quiz som funkade som så att vi som var på festen fick skriva frågor om födelsedagsbarnet och sedan gissa på rätt svar när födelsedagsbarnets sambo läste upp alla frågor. (Jag vann!) Det var en lyckad fest, tack kära vänner!
På söndagen strosade jag och C i gamla stan och tog en fika på café kladdkakan- (jag älskar kladdkakor!)- där jag tog en kladdkakebit med daim i och den var ljuvligt kladdig samt god! Vi gick in på PUB och åkte upp till R.O.O.M där vi inspirerades av deras snygga, väl genomtänkta och roliga inredning. Jag tog lite bilder med sambons iPhone och lovar visa dem när han hjälpt mig lägga över bilderna till datorn...
Det var en skön helg, perfekt promenadväder och vi njöt av tillvaron.
Idag mår jag inte så bra dock. Har ont i varenda led i kroppen, svullen runt fotlederna och kan knappt böja på knäna. Inatt har jag vaknat varje gång jag skulle vända på mig p.g.a att det värkt överallt! Detta har pågått sedan hela förra veckan så jag har ringt till vårdcentralen idag och väntar på att de ska ringa upp. Jag kan inte vara ute och gå för då får jag så ont och att jag har det nu beror ju förstås på allt traskande i helgen. Det sitter även uppe mellan skuldrorna, i nacken och ut i armarna. Ibland känns det som att jag är 90 år gammal! Jag blir så himla trött av det också! Hur mycket jag än sover så känner jag mig inte utvilad. Hoppas det bara är något "övergående" som man kan fixa med lite träning eller något. Kanske har jag en infektion i kroppen, men då får man väl bara vänta ut det...
Hoppas ni andra har en skön måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar