fredag 8 oktober 2010

Kärlek vid första ögonkastet...

Kimura Lime från Romo
Kolla vilken underbar tapet! Såg den hos ellas inspiration och blev helt kär! Bara kolla vad snyggt det blev i det köket på bilden! Nu vill jag göra om köket ju... ha vitt golv, ingen gardin utan den snygga tapeten runt fönstret istället! Skulle faktiskt kunna funka för vi har limegrönt kakel, men golvet går inte att måla vitt då det sträcker sig vidare ut i vardagsrummet. Undrar om min käre sambo skulle hålla med? Om han skulle orka med att tapetsera lite igen. Alltså inte själv, jag skulle ju hjälpa till, men vi har ju renoverat hela huset en gång redan. Nu handlar det inte om hela huset visserligen... äh, vad jag babblar! Jag får väl fråga honom. Ikväll är han inte hemma dock så det får bli imorgon. Operation övertalning kan vi kalla det. :-)
Har just beställt ett tapetprov så vi kan se ifall tapeten funkar i köket. Åh, så kul om den passar!
Fast egentligen har vi ett större projekt att ta tag i. Vår gästtoalett har stått obrukbar i typ tre år nu och det är hög tid att fixa den, men lite tapet är ju så mycket enklare och roligare och framför allt billigare!
Nä, nu kände jag att jag var vrålhungrig! Dags att krubba. Ha det fint!

1 kommentar:

  1. Urläckert! Nu blev jag också sugen på att göra om. Tyvärr får jag alltid göra allt själv varför jag får köra en förhandling med mig själv;-)

    SvaraRadera