söndag 28 februari 2010

Vilken otur!

Idag hade jag och sambon lite av en otursdag. Vi hade tagit en pensionärstripp runt sjön och när vi var nästan tillbaks igen så fick vi punka! Som tur var hade vi en stor parkeringsficka bara en liten bit från där vi fick punktering så vi stannade där och började dra fram domkraft, reservdäck och en sådan där som man skruvar loss muttrarna med. Tappade helt namnet nu! Fällkraft? Ja, i alla fall så var den helt värdelös och sambon fick inte loss en enda mutter! De var ju visserligen maskin-åtdragna, men ändå... Vi fick ringa efter min sambos mammas "gubbe" B som kom och skulle hjälpa till. Han hade inte heller någon bra fällkraft(?) så vi åkte med honom hem, hämtade ordentliga saker och så åkte de tillbaks, men jag stannade hemma då. Min sambo ringde efter ett tag och berättade att domkraften han haft i sin bil hade vikt sig när de precis fått av det punkterade däcket och han väntade nu på B som skulle hämta en rejäl domkraft... när de till sist fick på reservdäcket- gissa vad som hände då? Jo, det blev punka på det efter typ 50 meter! Så min sambo fick köra hem med punktering i alla fall! Trots allt slit och alla turer fram och tillbaks! Som tur var hade vi inte långt kvar hem, men C var inte glad när han äntligen kom fram. Så imorgon får han skjutsa mig till jobbet och sedan ta min bil till sitt jobb. Tur att vi har varsin bil! Det blev ett långt inlägg igen, men så blir det när man har mycket att berätta! Haha! Hoppas er söndag varit bättre!

5 kommentarer:

  1. Fy sjutton! Alltid så tråkigt när det strular med bilen. Jag hade lite otur igår då jag fastnade med min bil på en parkering. Attans så svårt det var att komma upp. Jag fick hjälp av hela fem personer. Vi höll på i ungefär 45min! Som tur är så är världen full av vänliga själar. Hade aldrig klarat det själv :)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Men oj så mycket otur på en och samma gång. Tur att ni har en bil till.

    SvaraRadera
  3. Men oj så omständig den lilla trippen blev till slut :S Bilar är bra, NÄR DE FUNKAR, haha :D Skönt att ni har två bilar. Kramar Emmy

    SvaraRadera
  4. oj, ajajaj! inte kul!!

    bilar är bra att ha, men GUD vad de skapar problem ibland. suck! haha!

    SvaraRadera
  5. Helt osannolikt mycket otur på en gång. Hoppas att det jämnar ut sig med lite tur snart - kanske läge för en trisslott? ;-)

    SvaraRadera