måndag 22 februari 2010

Fototriss: oväntat!



Lite klurigt tema, men jag hittade tre bilder som ger min tolkning av "oväntat":
1. Imorse var det en oväntat klar och vacker himmel med rosa inslag ute. Hade nästan förväntat mig att det skulle snöa igen.
2. Igår kom solen också fram och visade på så sätt upp snön från dess bästa sida. Det var oväntat!
3. När vi plockade svamp i höstas hittade vi i stort sett ingenting, men så plötsligt glimmade det till i mossan och vi fick med oss tillräckligt för att göra varsin svamp-smörgås med smörstekta kantareller.
För fler oväntade motiv spana in här!

6 kommentarer:

  1. Skönt när solen kommer fram när man bara tycker det är grott, helt klart oväntat
    Trevlig måndag!

    SvaraRadera
  2. En sådan fin triss!

    Tack för ditt besök! Blomsterbud är aldrig fler och alltid lika överraskat :)

    SvaraRadera
  3. Fin triss, sista bilden blir min favvo. Gillar uttrycket i ansiktet!

    SvaraRadera
  4. Jättefina bilder! Men visst är man trött på vintern nu, barnen är konstant förkylda...våren får gärna komma lite oväntat nu!

    SvaraRadera
  5. Naturen kan onekligen bjuda på oväntade upplevelser. Själv är jag helt kass på att leta upp svampar, ja frånsett flugsvampar och liknande oätligheter. :-)

    SvaraRadera