onsdag 24 februari 2010

Sju saker om mig.

Hos Matilda fick vi som läser hennes blogg en utmaning: att skriva sju saker om sig själv som andra kanske inte vet. De som verkligen känner mig vet nog om det mesta med mig, men för er jag "lärt känna" genom bloggen kan det ju bli nyheter. Ok, då kör vi!
1. Jag älskar galna strumpor! Köper gärna sådana med något speciellt mönster eller någon utmärkande färg! När jag var yngre körde jag med dubbla strumpor för jag tyckte att jag hade så smala fötter. Hihi!
2. Jag är släkt med Nils-Petter Sundgren. Har skrivit om det i något av mina första inlägg, men det har nog inte så många sett. Han är typ kusin med min morfar. Har aldrig träffat honom dock.
3. Jag hatar gurka! Kan inte äta det. Jag får kväljningar då! "Det smakar ju inget", säger alla då. Jo, det smakar gurka!
4. Det är först på senare år som jag lärt mig tycka om rött vin. Men nu är det ju jättesmarrigt!
5. Fast jag är lite mesig vad gäller att förtära alkoholhaltiga drycker. Helst bara om det verkligen är fest! Annars känns det fel att sitta hemma i soffan en fredagskväll o bli onykter. (Kan bero på att pappa var periodare.)
6. Ja, min pappa var alkoholist och satt ofta hemma framför tv:n och drack öl efter öl. Så därför har jag svårt att "vardags-dricka". Förmodligen rätt sunt!
7. Jag är en pappersnörd. Älskar att köpa presentpapper, fint brevpapper, fina vykort och bra ritpapper. Älskar även att få en fin påse i papper från någon butik när man handlat. De sparar jag för att kanske ge bort någon gång. Om det sedan inte blir använt gör inte så mycket. De är ju så fina att titta på!

Det var det! Hoppas att ni lärde er något nytt om mig och fann informationen intressant. Ha en fin onsdag! P.s: om min faster eller min kusin läser detta så hoppas jag att ni inte tar illa vid er av det jag skrev om pappa, det är ju sant och jag älskar honom lika mycket för det!

1 kommentar:

  1. vad roligt att du antog utmaningen!
    nu vet jag lite mer om dig :-)
    lustigt det där med gurkan! (jag ÄLSKAR by the way gurka)

    SvaraRadera