måndag 15 februari 2010

Min helg!




Den här helgen som gått har vi inte gjort annat än ätit, känns det som! Herregud, i lördags var det först flygande jacob-(med allt det onyttiga: grädde, bacon och jordnötter!)- sedan klämde vi i oss varsin semla- jag och sambon, alltså. Senare gjorde vi en jättesmarrig måltid med lax, bearnaisesås, puré på potatis och palsternacka samt en kladdig och helt underbar pekannötspaj som vi åt vispad grädde till! Vi var så mätta att det var plågsamt att ligga ner i soffan framför tv:n! På alla hjärtans dag var vi hos mamma och åt middag samt glass till efterrätt... jag blir mätt bara jag tänker på allt vi ätit! Det var jättegott och jättemysigt hela helgen, men jag tyckte nästan att magpumpning lät riktigt behagligt igår... så för att sona mina frosseri-synder tog jag en morgonpromenad idag innan frukost! Sedan åt jag en nyttig frulle med bl.a ägg och mango. Ja, jag åt inte det ihop utan var för sig. Det var jättegott med färsk frukt- riktig vardagslyx!
Igår övade jag på min sång lite. Ni ser mitt notblad på bilden. Jag sjunger annat också, men det är den ena sången. (People get ready.)
Jag köpte hem tulpaner i helgen också. Visst är det underbara blommor? Vackra färger och de står sig rätt länge. Älskar att det börjar ploppa upp vårblommor i butikerna. :-)
Detta inlägg blev visst rätt långt. Hoppas att ni orkat läsa ända hit, en eloge till er i så fall! Vad har ni gjort i helgen?

3 kommentarer:

  1. hej, mysig helg!
    Kul om du vill ha ett party i vår. Kommer ännu fler nyheter i mars, fina skyltar och berlock-kedjor mm.
    Kram

    SvaraRadera
  2. låter som en GOD helg! härligt!!
    har precis klämt en semla jag också! gött gött!

    sv: tack så jättemycket söta du!
    ja kom till uppsala, det är en mysig och fin stad! speciellt de gamla kvarteren kring saluhallen!

    SvaraRadera
  3. Sv: jamen precis!! Jag har provat solarium en gång men nja, det är inte riktigt jag så nu längtar jag ihjäl mig efter den äkta brännan! :D

    SvaraRadera