onsdag 3 februari 2010

Snön faller vit på taken.


Snö, snö och mera snö! Medan man skottar så att armarna nästan trillar av så kommer det... SNÖ! Jag gillar vintern, men kan det sluta komma mer snö?? Snälla? Den förbannade plogbilen är ju alltid på vår gata när det är som minst passande! Antingen när min bil står på gatan så att plogbils-snubben gör en mur av snö runt min bil så jag knappt kommer ut eller så står soptunnan på gatan eftersom det är tömningsdags och ska det plogas så att det ändå blir en vall framför ingången till vår tomt, trots att båda våra bilar är borta och det hade kunnat bli en perfekt vall längs trädgården bara. (Om ni förstår något av vad jag skriver...) Det är ett i-lands-problem, jag vet, men det hade ju varit bra om man kunde få någon förvarning om när de ska ploga på vår lilla sido-gata.
Så, nu har jag beklagat mig lite. Lägger ut en bild på vitsippor så vi kan påminna oss om vad som komma skall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar