tisdag 1 mars 2011

Tuesdays with Monki!

Hejje! Idag ska jag ha sminkparty här hemma och måste därför rusa runt i huset och städa, men hinner med ett litet inlägg här. I fredags var vi ju på Jimmy Carlssons show. Vad ska man säga? Det märktes att det var premiär och att de inte fått in rutinerna ännu, men han lyckades bra med att få publiken att skratta och emellanåt imponeras. Fast jag blev mest impad av gästartistens gitarrspel... oj, oj! Som jag sa till min sambo; det var första gången jag blev berörd av elgitarr. (Vilket han ju så klart tyckte var jättekul att höra då han själv spelar, men, men...) Han som spelade heter Carl-Johan Grimmark. Han har spelat i ett band som heter Narnia, fast jag vet inte om de upplösts helt eller hur det är... På lilla bilden under är han tredje från vänster. Han är alltså barndomsvän med min sambo.
Nä, om jag skulle sätta igång med städningen då... en bra ursäkt för att äntligen ta tag i en del surdegar som legat och stört mig lite här och var; att bjuda hem folk. Då måste man städa. Usch, det låter som att jag/vi är superdåliga på att städa och det är vi nog också- lite grann bara. ;-) Apropå det så skulle jag vilja se Henrik Schyfferts och Fredrik Lindströms pjäs om just vår besatthet om att ha kliniskt rena, vita hem. Skulle vara intressant! Fredrik brukar ju vara duktig på att på pricken identifiera oss svenskar. Tycker jag, i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar