fredag 4 mars 2011

Lite solsken, tack!


Igår gjorde jag en pastasallad med den nya pastan som ni ser på bilden. Blev så sugen på grönsaker så jag hällde i en massa sallad, tomater, paprika, solrosskott och rödlök. Okej, det blev ju mycket pasta också, men det var gott! Både jag och sambon är egentligen militanta motståndare till vit pasta, men jag tyckte att förpackningen var snygg så det fick bli ett undantag den här gången. :-)
Har blivit så himla trött och orkeslös senaste veckan! Jag kom ju igång och tränade och kände mig både stark och pigg, men så plötsligt gick luften ur mig. Nu känner jag mig bara blek, trött och less! Less på jobbet-(för att det är så stressigt nu), på den här seeeega vintern, på att solen så sällan tittar fram och på att frysa! För jag fryser nästan hela tiden. Emellanåt tänker jag att jag skulle vilja sjukskriva mig ett tag bara för att få vila upp mig och få ihop lite energi till allt man vill orka med. Men det kommer väl... bara det blir lite varmare och solen skiner på oss igen. Fast om man ska tro nyheterna så ska faktiskt solen lysa redan imorrn här i småland! :-) Synd att jag jobbar, men jag slutar halv fyra och då är det ju fortfarande ljust nu för tiden.
Nu ska jag nog trotsa min egen ovilja och ge mig ut och gå. Man brukar ju bli piggare av en promenad. Ha en skön fredag!

2 kommentarer:

  1. Ser riktigt gott ut! Du får gärna komma o laga lite mat hemma hos oss :) kramis

    SvaraRadera
  2. birgitta andersson5 mars 2011 kl. 11:59

    Det ser jättegott ut !!

    SvaraRadera