söndag 13 mars 2011

Skojsig lördag!

Påskliljor och rosa tulpaner ger en skön vårkänsla i vårt vardagsrum. :-)

Vilken mysig lördagskväll vi hade! Alltid roligt att umgås med kära vänner. Deras dotter var så fin, hon hade en silvergrå klänning med svarta prickar som var som en riktig prinsessklänning på henne. Efter att vi ätit ville hon sitta i mitt knä och jag blir så lycklig då! :-) De hade med sig en present, (den sista bilden),som bestod av en liten burk med marmelad, salta västerbottenost-skorpor och en ost. Gott! Vi tittade på melodifestivalen som ju var helt förutsägbar i vanlig ordning och sedan kollade vi på lite roliga you tube-klipp och pratade förstås om allt möjligt.
Vi drog gamla festminnen för varann och E berättade om en midsommar när hon föll baklänges och slog huvudet i en lyktstolpe. Jag skulle då säga att det var tur att hon var full- då faller man ju mjukare- men det blev: "vilken tur att du var så ful!" och det lät inte ens som en felsägning utan som att jag verkligen menade det. Jag lutade mig dessutom fram och la handen på hennes ben lite medömkande så där. Haha! Stackars henne som var så ful! ;-)
Nu sitter jag själv uppe och ska nog dra igång med vår vanliga helgbrunch; äggröra och bacon. C ligger och sover, tror jag, han kan ha vaknat för jag hör inga snarkningar...
Hoppas ni har en skön söndag med bättre väder för här är det grått och trist. Inte minusgrader i alla fall, alltid nå´t! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar