onsdag 16 mars 2011

Omelettfrukost!




God förmiddag! Idag sov jag ganska länge då jag är ledig och fick ett ryck att jag skulle göra omelettfrukost när jag väl kommit upp. Sagt och gjort; jag rörde ihop två ägg, två matskedar vatten, lite salt och peppar. Sedan stekte jag "röran" och hade några paprikabitar i. Jag stekte också lite bacon att ha till. (Ett bra tips är att lägga dem på lite papper när man tar upp dem ur pannan så att det värsta fettet sugs upp.) Jag serverade min omelett med bacon då och några ärtskott samt en kopp kaffe. :-) Det var riktig New York-frulle det! Vi åt antingen äggröra eller omelett i stort sett varje morgon där. Underbart att stå i köket och fixa när solen skiner in och man fått sova tills man vaknar alldeles av sig själv.
Senare ska jag gå på dans fuego på friskis. Det är första gången. Har varit nyfiken på det ett tag nu och i och med att jag fått ledigt idag så kunde jag testa ett pass. Ska bli kul! Jag gillar ju att dansa, men är lite orolig över ifall det är många stegkombinationer som jag kanske inte klarar... det löser sig säkert!
Hoppas ni har en bra onsdag också. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar