tisdag 22 september 2009

Förkylt...

Inatt har jag knappt sovit någonting! Jag ligger bara och hostar eller harklar mig. Eller så måste jag snyta mig... så mellan tre och fem i morse låg jag i soffan framför tv:n och tittade på någon usel 80-talsrulle som hette Navy seals, tror jag. Jag gjorde mig en kopp te med honung och bara tyckte synd om mig själv. En annan orsak till att jag gick upp är att jag väcker min sambo hela tiden när jag ligger och låter. När jag är förkyld och täppt har jag tydligen en tendens att "pipa" i sömnen. När jag andas ut gör jag ett ofrivilligt ljud som kan liknas vid att jag tjuter eller piper. Mycket retligt! Både för C och mig... Runt tjugo över fem kröp jag till sängs igen och då hade det värsta harklandet och hostandet lugnat sig. Då var det bara ca en halvtimme tills min sambo skulle gå upp. Jag tror inte ens han märkte att jag var borta.
Nu ska jag pilla i mig lite frukost. (Jag sov alltså till runt elva sedan!) Undrar hur länge förkylningen håller i sig...?

2 kommentarer:

  1. åh stackare, det låter inte trevligt det där!
    du får äta mycket vitlök och c vitaminer!
    -krya på dejkram till dej!

    SvaraRadera
  2. Åhh vilket elände! Krya krya krya på dig vännen!

    SvaraRadera