torsdag 17 september 2009

Enkelhet...

Jag deltar ännu en gång i fotourvals tävling som denna gången har temat enkelhet. Jag tycker att den här bilden talar för flera sorters enkelhet: enkelt att dö som cyklist i NY, enkelheten i en helt vit cykel med en enkel minnesskylt över personen som dog samt hur enkelt det är att påverka folk genom att sätta upp den här "installationen". Jag vet inte om bilden är av tillräcklig kvalité för att kvala in i tävlingen, men den talar i alla fall till mig! ;-) Fler bilder samt tävlingen ser ni här.

5 kommentarer:

  1. Hej, ingen dålig bild! Vinner du någon tävling nån gång?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Nä, det kan jag ju inte påstå... men man måste ju försöka annars har man ingen chans! Det blir en utmaning för mig att göra bättre o bättre ifrån mig. :-) Kram!

    SvaraRadera
  3. den var fin. och förstår verkligen det där med cyklister i new york. varje gång jag såg en cyklist nu i new york var jag nästan säker på att han/hon skulle krocka. GUUUD vad de körde. som tokar!!! rött ljus i en korsning? vad är det?!
    snacka om living on the edge..

    sv: ja det är alltid härligt att få skratta loss med sina vänner! underbar känsla!

    tack så jättemycket! ja jobbet känns hur roligt som helst!

    italien var toppen det också ja, längtar tillbaka massor!

    julianne moore? jo det har jag hört förut faktiskt.. haha! :-)

    ha en fin dag!

    SvaraRadera
  4. Jag gillade också den bilden! Enkel men lyckas absolut leverera sitt budskap..

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Jättefin tolkning! Mycket fin bild. Måste jag visa min sambo som tävlingscyklar. Fick en liten tår i ögat när jag såg den. Du lyckas alltid tolka temat så bra! Kram Emmy

    SvaraRadera