torsdag 17 september 2009

Den ena dagen är inte den andra lik!


Jag tog ju en sväng till mamma i tisdags och det var skönt! Vi satt och pratade en stund när jag kom, hon hade två väninnor där då som är ganska snacksaliga, sedan tittade jag på ett avsnitt av CSI NY som hon spelat in till mig och efter det satt vi i solen och drack kaffe. Mammas katt Majsan var på bra humör och kelig så det gick bra att ta ett par kort på henne. Jag älskar att kunna gosa med en katt när jag kommer till mor min! Finns det någon bättre varva-ner-medicin?
Igår fick jag och min sambo för oss att vi skulle åka till skogen och plocka svamp. Glada i hågen klev vi in bland snår och granar i tron att vi skulle få med oss flera påsar kantareller! Inte en enda svampjävel hittade vi, MEN några oerhört läbbiga insekter hittade oss! Jag var helt besudlad med konstiga spindel/flug/fästingliknande saker som kröp in i mitt hår, i mitt jackfoder(!) och krälade i ansiktet!! Fatta min panik! Jag flydde ur skogen och när vi kom hem så duschade jag väldigt grundligt! Min sambo tog sig en dusch också. Han var inte fullt så populär som jag, men hade ändå en innanför tröjan! Så nu kommer det nog dröja innan jag åker till skogen igen. Jag ryyyser bara jag tänker på det. Huga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar