torsdag 10 november 2011

Sjukskriven omedelbums!

Idag var vi och träffade barnmorskan igen samt en läkare som jobbar med specialmödravård. Jättegullig och duktig! Hon kollade på bebisarna och konstaterade att de båda ligger med huvudet neråt och att det är stora, långa bebisar. (Inte konstigt då att jag har känt hur de sparkar och trycker upp mot revbenen!) Dessutom sjukskrev hon mig. Från och med imorrn! Oj, jag var inte förberedd på att det skulle bli så omgående, men det känns bra. Lite trist på ett sätt för jag hade hoppats klara november ut i alla fall, men med tanke på den värk jag har som gör att jag inte får sova ordentligt så var det bara välbehövligt! Hon tyckte jag hade varit duktig som jobbat fullt så här länge och det kändes bra att höra. :-)
Nu återstår bara hur jag ska aktivera mig på dagarna. Jag kan ju inte ta långpromenader precis... men jag kan baka och laga mat, måla och kolla på tv, hihi!
När december kommer kan jag julpynta och det ser jag fram emot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar