lördag 15 oktober 2011

Livet är gött.

Vet ni, det är konstigt, trots att jag som det är nu har ganska rejäla problem med foglossningar och en del sammandragningar och inte kan gå ut och gå eller göra speciellt mycket alls så älskar jag att vara gravid! Jag njuter av att känna fladdret i magtrakten när någon av tvillingarna rör sig lite extra, jag tycker om att se min putmage och att folk kan se att här kommer det en gravid kvinna och jag njuter också av förväntningarna, längtan efter bebisarna och den planering som hela tiden pågår nu inför "ankomsten". Det är ju inte konstigt egentligen, ska jag vara ärlig har vi längtat efter barn i fem år och då tror jag man är lite extra glad när man väl är havande. Jag är i alla fall lycklig och sambon likaså. Sedan kan jag bli skraj emellanåt också inför den här livslånga uppgift man tagit på sig, men det ordnar sig! :-)

1 kommentar:

  1. Det är en speciell känsla att vara gravid. Bara tanken att det fungerar tycker jag är underbar. Sedan när de kommer ut och man tittar på de underbara skapelserna så får man tanken "hur gick det här till", hur kan den här personen vara så lik någon annan än mig själv". Så var det för mig. Bägge mina barn har varit kopior av sin far.

    Det är minst 18 års ansvar som väntar dig. Se det inte med fasa utan att uppfostra barn gör att man utvecklar sig själv som människa. Nya värderingar och nya erfarenheter.

    SvaraRadera