onsdag 28 september 2011

En aha-upplevelse!

Hej! Idag är jag hemma från jobbet. Fick ett obehagligt blodtrycksfall imorse och blev helt skakig efteråt. Tydligen vanligt när man är gravid. Kul... så för att liksom ta det säkra före det osäkra så sjukanmälde jag mig. Barnmorskan jag ringde tyckte att jag skulle gå ut och gå för att få upp blodtrycket så jag kanske gör det senare. Synd att vädret är så grått och mulet bara. Trodde det skulle vara fint idag.
Igår var vi ju på ultraljud och det gick jättebra. Hon kollade organen och allt såg ut som det skulle. De var så livliga och både sparkade, sträckte på sig samt viftade med armarna. Häftigt! Jag t.o.m kände av vissa sparkar. :-) De är nu 14 cm från hjässa till stuss. Att de växer! Sist var de nog sex-sju cm. Vi pratade om att än så länge har de plats att "leva runt" därinne, men sedan blir det trångt för dem. Vår läkare- (eller vad de är för något på ultraljudsmottagingen)- sa då: ja, när man får upp dem på bröstet så undrar man hur de kunde få plats över huvud taget! Och då blev det så verkligt på något sätt. Att jag en dag ska få upp två små krabater i famnen som ska följa med hem och bli en del av vårt liv. Hjälp!
Hoppas ni har en bra onsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar