måndag 31 januari 2011

Måndag igen!

Hallå där! Hur har helgen varit? Min har varit high life, kan man säga. :-) Var hos min vän E i Skillingaryd på födelsedagsfest med de andra tjejerna och vi hade så roligt! Blev en ganska hård kväll, med bl.a tequila och hockeypulver- (hihi!)- samt en sväng till lokala puben. Fast det var en miss. Det var kanske fem personer där när vi kom in, fyra alkisar och en förvirrad somalier med byxorna bak och fram, det fanns en jukebox från medeltiden med musik som aldrig någonsin varit inne! Dessutom tog de 60 spänn för en baccardi breezer! Nä, där blev vi inte länge, men då var vi ändå rätt nöjda med kvällen så vi gick hem och lade oss.
På söndagsmorgonen så stekte E ägg och bacon till mig och hennes andra gäst som varit där sedan i fredags. Vi åt med typisk bakis-aptit och sedan åkte både jag och den andra tjejen hem. Fast åt helt olika håll. Det var så himla trevligt och man blir alltid väl omhändertagen hos E och hennes familj. Jo, förresten, så bestämde vi tjejer på festen att vi ska hjälpas åt att gå ner i vikt och har startat en sorts viktklubb. Vi ska lägga pengar i en pott och på viss tid gå ner typ tre kilo, eller vad man nu vill gå ner, och den som lyckas eller i alla fall kommer närmast sin målvikt får bestämma vad vi ska göra för pengarna. Bra, va? En liten sporre som jag verkligen behöver!
Sedan fick vi besök av en annan fin familj på eftermiddagen igår. De ringde och undrade om de fick komma och det fick de så klart! Vi fikade och pratade om resor och då kom jag och C på att vi nog ska åka till Barcelona på weekendresa istället. Där har vi aldrig varit, men de har det och tyckte att det var jättebra! Så det får det bli.
Ännu lite senare på kvällen så bokade jag biljett till September som kommer till min "hemstad" den 21 april för en spelning. Det kan jag ju bara inte missa! Ska bli så kul!

1 kommentar: