fredag 14 januari 2011

Hej igen!




Nu har julen kommit och gått och vi går sakta, men säkert mot ljusare tider. Jag går mot ljusare sinnelag. Mår bättre och känner mig starkare. :-)
Vill visa några bilder från i julas och efter nyår. Första bilden är på alla presenter våra gäster hade med sig på nyårsafton. Snacka om att vi blev bortskämda! Stort tack allihop! Det verkade som att alla var nöjda med aftonen. Vi gjorde trerätters-meny och hade välkomstdrink med ett litet tilltugg. Jag kan dock irritera mig på att vi inte hade ordnat med någon lek eller dylikt att fördriva tiden med innan tolvslaget- eller efter. Fast det verkade som att gästerna inte brydde sig så mycket.
De andra bilderna är från julafton. Vår härliga julmatsbuffé och en liten tomte som var dekoration på bordet samt dukningen. På bilden är dock dukningen inte riktigt klar, men jag gillar att jag lyckades duka rätt enkelt, men ändå juligt och mysigt. När vi tände ljusen på bordet på eftermiddagen blev det ju ännu mysigare.
Tänkte berätta att en av de trista sakerna som hänt som gjort att min ork försvunnit lite är att min sambos brors fru inte längre vill vara gift med brorsan utan vill skiljas och de har mer eller mindre flyttat isär redan, men jag tror inte att skilsmässan är riktigt klar. De gifte sig i somras! Alla är i chock och ingen fattar något, men så är det väl jämt? Tycker synd om barnen, men det är nog bättre för dem att föräldrarna flyttar isär så att det inte är så jobbig stämning hemma.
Hoppas på ett mer positivt år fortsättningsvis!

1 kommentar:

  1. Oh välkommen tillbaks. jag satt och surfade och plötsligt blinkade det till och där var du! Nice!

    Vackra bilder och vacker dukning. Måste lära mig det också!

    SvaraRadera