torsdag 27 januari 2011

Italien i vår?

Radda in Chianti - La Locanda - Volpaia
Sedan vi såg Eat, Pray, Love så har jag längtat efter att åka tillbaks till Italien! Vi var där 2001, men det är ju jättelängesen! Det är så vackert och folket är så härligt. För att inte tala om maten..! Jag förstår Liz i filmen som bara vill äta hela tiden!
På bilden ser vi en uteservering på La Locanda i Chianti. Ett riktigt drömställe- vad det verkar. Ligger vackert, har mysiga rum och känns verkligen italienskt! Dit skulle jag vilja åka, men vi pratar även om att åka till Rom. När vi var där 2001 så hann vi inte se speciellt mycket av den staden så vi har ofta sagt att vi skulle åka tillbaks och bara vara där. Det finns ju massor att upptäcka och vi gillar storstädernas puls med, det märkte vi om inte annat i New York. Vi får se vad det blir, vi tänkte åka i april fast bara på en weekendresa då. Det är tanken; att vi tar en minisemester innan sommaren. Jag skulle vilja ha något sådant att se fram emot, känner jag.
Nu ska jag göra mig i ordning för att jobba. Ha en skön torsdag, snart är det helg! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar