torsdag 26 maj 2011

Ett fynd och fägring i fönstret.

När jag var hos mamma i tisdags så följde jag med henne till en second hand-butik som har öppet bara tisdagar och lördagar- tror jag. Där hittade jag de här underbara tallrikarna som jag ska ha i uterummet. Tänk att äta jordgubbar med mjölk på dem! Tolv stycken var det så det finns tillräckligt för att ha många gäster. :-)
Har tagit in blommor från trädgården- (var tvungen att rädda dem från gräsklipparen annars hade C bara kört över dem)- och ställt i en vas i fönstret och nu börjar de slå ut. Så fina så!
Helgen som kommer blir så där att C och jag gör saker på varsitt håll. Han ska spela in med sitt band hela helgen och jag jobbar i alla fall fredag och lördag. Sedan ska jag ut och äta med ett gäng kompisar på lördagen medan han ska träffa en polare och de ska gå ut på sitt håll. Fast vi ska sammanstråla senare och ta en buss hem ihop i alla fall. Söndagen ska han dock spela in igen så jag blir ensam hemma. Fast det kan ju vara skönt också ibland. :-)
Har en kålpudding i ugnen nu till kvällsmat. Tror inte att C förväntar sig att jag gjort något sådant. Det var så längesedan så jag blev sugen. Och så är jag ju en pudding så jag får matcha maten till min person. Hehe..!

1 kommentar: