söndag 22 maj 2011

En skön helg, helt enkelt.

Halloj, mina smultronpussar!
Den här helgen har varit en skön hemmafixar-helg. Vi- (jag)- har bl a målat en hylla till hallen. (Översta bilden). Dessutom har vi- (C)- hjälpt svärmor och hennes sambo att sätta upp innertak i sommarstugan. På bilden under sågar C så sågspånet yr och han blev ganska täckt- som ni ser.
Vi fikade också mellan varven. På bilden under ser ni uteplatsen där vi satt. Inte illa, va?
Tog ett kort över sjön från en gammal bänk som står där året om. Det är så fint nu när det är försommar!
På lördagskvällen fick vi besök av en kompis med sin fina dotter. Hon är fem månader, men ska egentligen bara vara fem veckor. Alldeles för tidigt född, men en fighter som klarat sig och nu mår utmärkt! Det var så kul att äntligen få träffa henne.
Vi grillade och gjorde dessert. Glass med choklad som vi krossat, hallon och maränger. Mumma!
Idag har vi jobbat i trädgården. Klippt gräs, räfsat, rensat i grönsakslandet, räfsat lite till, kört med trimmern och slutligen räfsat. Herregud vad jag har räfsat idag! Men nu när man tittar ut i trädgården ser man inte en massa skit som man måste ta hand om utan en fin trädgård att njuta av. Så det lönar sig att slita ibland. Är så nöjd! Passade på att plocka liljekonvalj och ta in. Doftar ljuvligt i hela huset. Det har varit en jättebra, lugn och mysig hemmafixar-helg. I morse åt vi t.o.m frukost i sängen! Det var inte igår. Känner mig mer laddad för en jobb-vecka än jag gjort på länge! Hoppas att ni haft en lika bra helg. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar