tisdag 18 augusti 2009

Veckans fototriss!




Här kommer min fototriss som handlar om kommunikation. Mina tankar går runt att en bok, som det är på första bilden, ju handlar om ren kommunikation. En författare förmedlar en berättelse som kan vara en fiktiv persons hela liv. Sedan kommunicerar namnet på titeln något som får läsaren att tänka på hur en apelsin doftar. En dam-tidning förmedlar ju en massa kommunikation och modellen på bilden skickar ut glada signaler som kanske får folk att köpa just den tidningen. Ett handskrivet brev är nästan den bästa kommunikationen som finns, enligt mig. Alla uppskattar det; att någon tagit sig tiden att knåpa ihop detta brev och den som skriver kan noga fundera över samt välja sina ord. Ännu fler härliga bilder kan ni se här!

4 kommentarer:

  1. Vilken härlig tolkning. Särskilt det handskrivna brevet är klockrent - både i bild och budskap. Tråkigt att vi är så dåliga på det nuförtiden.

    SvaraRadera
  2. Visst var det ett fantasieggande tema! Fin tolkning du gjort!

    SvaraRadera
  3. Gillar bilden på det handskrivna brevet.. hmm.. som du säger det är så roligt att få ett handskrivet brev.. nästan som ett riktigt guldkorn nu för tiden. Tack för titten och berömmet hos mig.. blir så glad så och du är så välkommen tillbaka.. Ha det gott/Moa

    SvaraRadera
  4. Skönt att se att det är fler än jag som tar några dagars paus ibland. :-)

    Ha en härlig helg!

    SvaraRadera