måndag 3 augusti 2009

Ego-blogg?

Jag läste precis en artikel i en Solo som handlar om den nya narcissismen. Den syftar på allt bloggande och även till viss del alla som använder sig av facebook. Att man gör detta- bloggar- och lägger ut en massa bilder t.ex på sig själv både på bloggen och facebook för att man vill synas och höras, helt enkelt. Det var intressant. Lite skrämmande och kul att tänka på varför man gör det? Jag menar; visst är det till viss del för att man vill synas och på så sätt bli uppmärksammad, men sedan har ju många väldigt mycket att dela med sig av och vissa skriver jätteintressant. Jag tycker mycket om att skriva och uttrycka mig i ord samt med bilder och en blogg är ju ett bra forum då. Som tur är så är jag inte känd och slipper alla hat-kommentarer som kändisar får.
Jag gillar bloggandet och tycker nästan bäst om att läsa alla andras bloggar! Det är, för mig, en stor inspirationskälla samt ett sätt att "lära känna" nya, intressanta människor. Ja, sedan finns det ju gamla vänner som bloggar och det är ju ännu roligare att läsa. Fast man ju kan ifrågasätta om man inte borde ringa till varann oftare och träffas lite mer....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar