söndag 9 augusti 2009

Kritik i onödan?

Det här med bloggandet kan bli en känslig sak har jag märkt. Får man plötsligt negativa kommentarer om något man skrivit eller någon bild man tagit så känner man sig kanske ointressant eller som en dålig fotograf. Eller så blir man förbannad och skriver en bitsk kommentar tillbaks. Tycker en person inte om ens blogg så kan ju den personen läsa andra bloggar! Jag anser dock att om man är en seriös och etablerad bloggare så kan man ta till sig de inte alltför destruktiva kommentarerna och utnyttja dem till att bli ännu bättre. Konstruktiv kritik kan även vara dålig kritik, om ni förstår hur jag menar.
Men sen kan man ju tycka att det bara är onödigt att ge kritik. Det är bättre att stötta och "pusha" varann, så blir bloggvärlden så mycket roligare! Och det tycker jag att de flesta bloggare samt bloggläsare gör.

1 kommentar:

  1. Bra tankar du har här! Jag har också funderat över detta och instämmer med allt du säger. Konstruktiv kritik är jättebra, det är då man kan bli bättre. Men kritiken får inte gå hur långt som helst, då är det inte ok. Hoppas du haft en fin sommar!

    SvaraRadera