fredag 24 april 2009

Snobberi i högform...

I helgen ska det bli kalasfint väder och jag jobbar hela helgen... nä, jag är inte bitter! Ska bli jättekul att stå i kundtjänst och kränga hästandelar samt Lottokuponger till stressade människor som bara bryr sig om att hinna före spelstoppet för att sedan åka hem och grilla med sin äckliga familj! Som tur är jobbar jag dagtider så jag har kvällarna lediga. Då kanske jag kan grilla lite också...
Tittade återigen på The Voice och idag hade de någon kungafamiljsexpert där, jag tror han hette Johan T Lindwall. Han pratade om var Victoria och Daniel ska bo och detta hade han även pratat om med Leif GW Persson, "en god vän till mig", sa han. Det fick mig att reagera. Varför säger alltid överklassmänniskor så när de nämner någon de känner? Visst, i det här läget kanske det var för att förklara för tittarna/lyssnarna varför han pratar med Leif, men jag känner ingen som säger så när de berättar att de dryftat några ord med en kompis. Som om jag skulle säga det när jag pratat med en vän i telefon och sambon undrar "vem var det?", "en god vän till mig", svarar jag lite nonchigt och där kan han sitta och undra sen, ha ha! Nä, jag säger ju så klart "det var min kompis" och så namnet. Får mig att tänka på filmen Yrrol när Peter Dalle spelar överklass-snobb som alltid måste säga: jag känner honom, en fin människa.
Ikväll är jag bortbjuden av en god vän till mig, till hennes föräldrar som också är mina goda vänner. Vi ska faktiskt grilla och umgås rejält, då vi sällan träffas för min kompis bor i stockholm. Jag längtar redan!
Trevlig helg mina goda vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar