tisdag 21 april 2009

Guldklimpar i vardagen

Jag gillar mat. Så, där sa jag det! Därför tittar jag gärna på matprogram och i synnerhet Per Morbergs eller Leilas sådana. Leila har ju även kommit ut med en egen tidning med både mat- och inredningstips. Tidningen är som en våt dröm för sådana som mig och där fann jag några intressanta webbsidor man kan handla ifrån! T.ex www.aosilver.se, där jag blev helt förälskad i två olika berlocker: en som ser ut som en korsett på galge och en kanelbulle med pärlsocker!
Igår tog jag en promenad i min lilla by och mötte på vägen en äldre man som stod vid sin brevlåda och väntade på posten. Vi hälsade och det blev att jag stannade till för en pratstund. "Jag känner inte igen alla flickor här", sa han och förklarade att han bott här sen urminnes tider! Sedan kom posten och naturligtvis kände han brevbäraren. Jag tycker det är så charmigt att det fungerar så i sådana här små samhällen; man möter någon man aldrig träffat förr, stannar och kallpratar lite, säger att det var trevligt att träffas och går sedan vidare. Jag kommer definitivt att stanna även nästa gång jag möter Olle, som han heter, för att växla några ord om hur mycket reklam man får i brevlådan jämt. Mysfarbror där!
En annan sak som får mig att både mysa och rysa är det här klippet:
http://www.youtube.com/watch?v=RxPZh4AnWyk


1 kommentar:

  1. Ja visst är hon härlig Susan Boyle! Så skönt när man får en knäpp på näsan ibland över första intrycket, eller hur? Hon är såå himla gullig o duktig.
    kram!!

    SvaraRadera