torsdag 9 april 2009

ROT-avdrag, bra eller anus?

Tänkte på att jag berättat att jag bor i hus, men inte har visat några bilder från det. Vi fick göra en totalrenovering när vi köpte det, vilket var planerat och nu vill jag bara visa lite av resultatet. Vad ni ser här är vårt gästrum som det ser ut idag och hur det såg ut när vi köpte huset. Annorlunda?
Hade tänkt visa fler bilder, men det tog sådan evig tid att ladda upp och så blir det ju bara en bild i taget! Jag återkommer en annan gång...
Bara en sak angående renovering; det här ROT-avdraget som finns nu fanns tyvärr inte när vi gjorde allt vårt jobb, men jag tycker det är kanonbra! Fast nu läste jag att från 1:a juli i år ska kunden bara behöva betala halva kostnaden till hantverkaren och så ska hantverkaren själv få ansöka om avdraget. Om då kunden redan utnyttjat sin kvot så får hantverkaren inget! Hur tänkte regeringen där?? Det blir ju till nackdel för både den som vill ha renoverat och den som utför det! Jag tycker vi borde fått rösta om det. Min sambo tycker dock att det är superbra och jag förstår hur han resonerar, bara halva priset för oss är ju lite gott..!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar