onsdag 29 juni 2011

Förluster.

Edward Edde Nilsson har avlidit. I augusti skulle han ha fyllt 60 år.
Igår gick den här mannen bort. Inte ens 60 år gammal, men sjuk med lungemfysem. Det var han som bjöd mig och E på lunch på Riddersberg förra månaden och jag pratade med honom på jobbet för bara några dagar sedan. Edde Nilsson, en sann jönköpingsprofil. Han kommer bli sörjd och saknad av många. Om ni är nyfikna på honom så kika in på Jnytt.se. Det gör ont i mitt hjärta att han är borta, men han har det bra nu.
En annan tråkig sak som hände igår var att ett par kompisars carport till deras nybyggda hus brann ner och i carporten hade de ställt alla sina saker, möbler, husgeråd, allt! Och det är nu borta. Som tur var klarade huset sig, men nu måste de köpa allt nytt. Möbler är väl inte så farligt, men alla saker med affektionsvärde... det går ju inte att ersätta. Nu har det gått bra med försäkringen, men det blev ju ingen kul start i deras nya hem.
Men nu ska jag inte skriva om fler tråkigheter. Man måste ju få sig en skopa av sådant ibland för att verkligen uppskatta allt det positiva i livet. Hoppas ni mår bra!

1 kommentar:

  1. Jag fick alltid gratis plektrum av Edde när han hade sin affär på Torpa :-)

    SvaraRadera