fredag 18 juni 2010

Vilken konsert!

Ikväll tittade jag och sambon på bröllopskonserten på kanal ett. Det var ju så klart Victoria och Daniel som hyllades samt firades. Först var det mycket klassiskt och det kan vara jättefint, men lite stelt och tråkigt. Sedan kom Sarah Dawn Finer in i en fantastisk påfågelklänning och sjöng en svensk kärleksvisa som fick mina ögon att tåras samt gav en klump i halsen. Efter det kom det flera sådana tillfällen, som när Lisa Nilsson sjöng At last i duett med Sarah och Peter Jöback sjöng Come what may från Moulin Rouge ihop med Helen Sjöholm! Herregud, så vackert! På slutet kom en barnkör in och två barn gick fram och sjöng direkt till Victoria och Daniel. Då grät Silvia! Det var så gulligt, tyckte jag. Samtidigt såg vi cyklister kämpa förbi utanför. Det är vätternrundan idag. Heja alla modiga! Jag skulle aldrig palla!
Nu ska vi lägga oss, men jag har så mycket känslor som snurrar runt i kroppen efter i synnerhet låten come what may. Älskar den! God natt och sov gott!

1 kommentar: