fredag 4 juni 2010

Härliga sommardagar!



Vilka sommardagar det varit denna veckan! Varmt och soligt, det blommar helt galet mycket överallt och på kvällarna fylls luften av syréndoft. Vi har suttit ute och ätit tre kvällar i rad nu. Det har blivit sill och potatis, grillad korv med potatissallad, (hemgjord på färskpotatis, alltså!) och ikväll hade vi lite plockmat som vi drack vin till. Vilket ni kan se på bilden. Idag fick jag också mitt linne på posten, det som Anna med bloggen "garderobsgrubbel och byråbekymmer" har designat. Jag tycker jättemycket om det! Vad tycker ni? Funkar det på mig, eller?
Nu sitter min sambo och tittar på en AC/DC-konsert på tv från 1996. Vilket jag inte är särskilt intresserad av... men han är ju en rocker så jag unnar honom det. ;-)
Min mamma fyllde år idag, men vi ska fira henne imorrn. Jag har köpt blommor och en liten present. Hon önskade sig strumpor...! Av alla tråkiga saker man kan önska sig klämmer hon ur sig strumpor! Ok, hon får det och lite annat. Visar det i ett annat inlägg, tänkte jag.
Ska snart lägga mig. Vi har en tuff dag framför oss imorrn. På dagen ska vi äntligen göra klart vårt grönsaksland! Hälla på sista jorden och plantera samt så frön. Vi har fått några förodlade grönsaker. Bland annat majs! Ska bli spännande att se hur vi lyckas med det. Har ingen aning om hur man sköter majs... På kvällen blir det ju födelsedagsfirande för lilla mamma! Det ska bli trevligt. Ha en skön helg!

1 kommentar:

  1. Åh, vilken mysig helg ni verkar haft! Härligt. Själv har man pluggat och jobbat! Men jag har hunnit med att lapa lite sol också. =)

    Fin bild på dig gumman och supersnyggt linne! Jag vill också ha ett sådant. Går det att beställa någonstans?

    Nu ska jag sova efter en häktisk helg. Hörs i veckan.

    Puss o Kram.

    Ps. Love u

    SvaraRadera