fredag 18 juni 2010

Nu tar vi nya tag!



Hej! Har inte skrivit på väldigt länge nu! Det har bara blivit så. Jag har haft fokus på att jobba, träna, planera inför resan och hinna med att umgås med sambo och vänner. Sedan förra veckan har jag genom promenader och löpning lyckats gå ner ca två kilo! Känner mig riktigt duktig. :-) Som ni märker har jag ändrat utseende på bloggen. Vad tycker ni? Jag gillade känslan av akvarellmålning.
Vi har investerat i ett par nya resväskor. Vi har bara en och den är mjuk. De här har hårt "skal", vilket ju gör dem säkrare när man reser. Det är två storlekar och det är bra med, då kan vi fylla den ena med sådant vi shoppat när vi åker hem från Thailand. Hehe! Jag inbillar mig i alla fall att vi kommer shoppa, men vi vill ju uppleva landet lite också. Göra utflykter, sola, bada, (om jag vågar, är rädd för maneter...), och fira ett bröllop med, så klart! Åh, jag vill börja packa inför resan NU!
Helgen som kommer är jag ledig, men midsommarhelgen jobbar jag både midsommardagen och söndagen... men sedan går jag på semester!! Äntligen!
Denna söndagen är det dags för mig och mitt syjunte-gäng att gå och se SATCII! Det ska bli kul! Först ska vi gå och äta någonstans, så vi får tillfälle att prata med varann också. ;-)
På lördag ska jag eventuellt gå ut med några andra tjejkompisar. Hoppas det blir av! Det hänger på en hund. Ja, ni läste rätt. Min kompis E ska vara hundvakt och ha en vovve hemma hos sig. Då hon inte känner hunden så vet hon inte om den klarar att bli lämnad ensam lite längre stund i en lägenhet den inte känner sig hemma i. Så jag hoppas att den visar att den är ko-lugn och inte bryr sig ett skvatt om ljud omkring den! Om vi sätter på stereon på låg volym så den inte lyssnar så mycket på annat så går det säkert bra. Jag håller tummarna i alla fall, för det var längesen jag festade och gick ut i min hemstad.
Nu ska jag snart göra mig iordning för att åka till jobbet. Ha en skön fredag och helg!

1 kommentar:

  1. Vad fint utseende på bloggen! Härligt.

    Tack för senast gullet. Det ar sååå mysigt!
    Jag tycker också om din "kättfärsås Monita. Du får gärna göra den igen"
    Ha en trevlig helg.

    Love u.

    Kramar Elona!!! <3

    SvaraRadera