söndag 16 maj 2010

Host, snörvel, atjoo!!





Snacka om att livet går upp och ner! Sist jag skrev mådde jag kanon och var hur pigg som helst, men under veckan som gått efter det har jag blivit vansinnigt förkyld igen. Jag snackar slemhosta som dessutom är rethosta, täppt i näsan som inte ens den starkaste nässpray klarar att lösa upp och rösten har blivit lika hes som en storrökande whisky-älskares! Seriöst, vad är det som händer? Varför blir jag inte kvitt förkylningarna?? Har haft fem omgångar, tror jag, på kort tid nu. Den här gången har jag ändå jobbat, men det är superjobbigt när man står i kundtjänst eller sitter i kassan. Jag behöver ju min röst och kunderna förstår inte vad jag säger! Om någon har något dundertips på hur man kurerar bort ilskna förkylningsbaciller så snälla snälla, ge mig det! Jag behöver ju det...
Sambon är ute och klipper gräset i detta nu. Vi har inte välsignats med det varma vädret som landet längre norrut har, men ändå växer allt så det knakar! Jag kan nästan se hur blommor och buskar sträcker på sig och pressar ut sina knoppar. Så det är vackert trots att solen och värmen inte riktigt hittat hit. Igår var det visserligen 21 grader varmt! Fast då jobbade ju jag hela dagen...
På kvällen var jag tvungen att gå ut och ta lite bilder i trädgården, bara för att visa att det blommar och är grönt. Visst är ormbunkarna vackra?
Ikväll ska vi nog drämma till med en rysare! Känner för någon suggestiv nagelbitar-film. Så man får kura ihop sig nära sin man och kan smygtafsa på honom. ;-) Shutter Island passar nog ypperligt för det ändamålet. Eller vad tror ni?

Nu ska jag gå och snyta mig, ta hostmedicin samt dricka lite te med honung. Hoppas ni mår bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar