tisdag 25 maj 2010

Det blivande grönsakslandet.


I helgen slet vi- mest min sambo- med att gräva upp gräsmattan för att anlägga ett land. Som ni ser på första bilden så blev vi nästan klara. Nu ska vi bara hälla i jord och sedan sätta grönsaker. Vi har inte riktigt bestämt vad vi ska sätta än, men det blir nog bl.a potatis och jordgubbar i alla fall. På andra bilden ser ni när min sambo gräver upp våra hallonplantor och sätter dem på rad med ett snöre som stöd. Oj, vad han slet! Han hade jord över hela sig och var totalt genomsvettig efteråt! Jag hjälpte till, men mest pysslade jag med att städa uterummet och göra det fint inför sommaren. Min förkylning med halsont har inte gett med sig än, så jag gör lite lugnare saker där jag inte behöver anstränga mig så. Då hoppas jag på att bli frisk snabbare.
Det var kalasväder i helgen, men nu har det t.o.m haglat ute! Hoppas att sommaren snart kommer för att stanna och inte bara ger små smakprov av sig själv. Eller vad tycker ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar