torsdag 17 december 2009

Tankenötter...


Vet ni vad som skänker mig glädje? Jo, att göra något fint för andra, djur som människor. Idag var jag och köpte fågelmat: frön, talgbollar och jordnötter. Jag hände upp detta i våra syrénträd och nu är det säkert 10-15 fåglar som gottar sig där ute! Det känns så bra! Särskilt eftersom jag höll på att frysa fingrarna av mig! Jag måste dock erkänna att jag inte är perfekt... (förstår att jag chockar er nu...) skulle det vara några kajor som dristar sig att äta av godsakerna så skrämmer jag bort dem. Usch, så elakt, de måste ju också ha mat, men de är så fula och äckliga! De är nog där och smaskar när jag inte är hemma och kan schasa bort dem.
Igår kollade jag lite på Förkväll på fyran där Ernst Kirschsteiger var gäst. Han och hans fru har varit ihop sedan de var 17 år! Han fick frågan hur de gör för att hålla liv i kärleken och svarade- på sant Ernstmanér- att man ska använda sina fem sinnen: smak, lukt, syn, hörsel och känsel. Man måste ju lyssna på varann, ta på varann, smaka och lukta på och se varann. Mycket smart! Det är faktiskt värt att tänka på. Kanske t.o.m ta efter?
P.s: bilden är från förra vintern, men det kan snart bli aktuellt igen om det fortsätter vara kallt.

1 kommentar:

  1. Han är bra på mer än inredning den där Ernst. Sant och klokt! Ha en fin helg! Kram Malin

    SvaraRadera