tisdag 15 december 2009

Ja, se det snöar!






Helt underbart att det snöar ute, eller hur? Nu kanske det inte gör det hos er, men här yr snön omkring! Stora flingor som ömsom dalar ner ömsom attackerar marken med vindens hjälp! För första gången på flera år kom det snö på min födelsedag och fick ligga kvar!
Bilderna ni ser är uppifrån och ner; min sambos underbara brorsöner som på min födelsedag kom iklädda tomtedräkter, en fin blomma jag fick och ett julklappstips för de som ska köpa till något barn som älskar att leka kök. Det prickiga setet finns på Maxi Ica. Sedan ville jag visa hur det såg ut när alla gått och lugnet lagt sig. Blommorna på bordet, den röda filtduken och den fina ljuskonen- (vad heter det?)- i fönstret fick jag också.
Nu längtar jag efter att få in en gran att pynta för det är nog min favoritdel under hela julen! Vi ska köpa två detta året och ha en i uterummet så att folk kan se den när de går förbi. Så jag får dubbel glädje! Sambon lämnar gladeligen över det till mig och sedan lämnar jag gladeligen över till honom att slänga ut granen när julen är över, men där är vi inte än. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar