torsdag 30 mars 2017

Inte så jäkla dumt trots allt.

Jahopp, imorrn är det fredag och det blir fredagsmys med barnen och sedan får vi se vad vi hittar på resten av helgen. Sitter i soffan och samlar kraft för att orka gå till duschen efter att ha tränat magmusklerna.
Kom på att jag börjat bli rätt bekväm med att vara singel. I alla fall finns det ju en hel del fördelar.
Här kommer en lista på sådant som faktiskt är rätt gött;
1. Jag får titta på precis vad jag vill på tv. Behöver inte kompromissa med någon.
2. Kan ha asfula, men supersköna kärringtrosor och det stör ingen.
3. Om jag vill lägga mig redan kl 20:00 på kvällen eller sitta uppe hela natten så gör jag det.
4. Oj, blev det en del disk kvar på diskbänken? Kan jag lika gärna diska det imorrn? Japp! Ingen som behöver bry sig!
5. Jag inreder hur jag vill utan att behöva fråga vad någon annan tycker om det.
6. Om jag vill hitta på något med tjejkompisarna behöver jag inte först kolla med någon annan om det är okej.
Sedan finns det ju stunder när man tokönskar att man hade någon! Oftast när jag har barnen och bara kan känna att det skulle vara skönt om någon annan kunde laga maten medan jag umgås med pojkarna eller plocka undan disken medan jag fixar kvällsrutinerna. Ni vet, sådant där man hjälps åt med i ett förhållande. Fast vet ni vad som är jäkligt häftigt? Man inser hur otroligt mycket man ändå klarar själv när man måste! Känner mig starkare än någonsin på många sätt. Det är en oerhört skön känsla.
Till sist slänger jag in ett par visdomsord ifrån Pinterest som passar till det här inlägget för att verkligen poängtera det jag just skrivit, haha!

Och PUSS på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar