söndag 5 mars 2017

Life hacks.

Läste bloggen Niotillfem och där tipsades det om life hacks. En del rätt intressanta som man kan ta till sig. Som att jag borde bli bättre på att skiva upp frukt som börjar bli övermogen och frysa in.
Funderade på vad jag gör i min vardag som är life hacks... man tänker förmodligen inte ens på det.
För mig är det ju viktigt att det flyter på framför allt den veckan jag har barnen så brukar vara duktig på att förbereda så mycket jag kan på kvällen när pojkarna somnat. Lägger fram kläder till både dem och mig, ser till att ytterkläder är i sin ordning- särskilt nu på vintern när man måste få med sig vantar och sådant. Jag laddar kaffebryggaren så den bara är att knäppa på och brukar se till att min matlåda är klar att stoppa ner i väskan. Känns som att det är så basic och något de flesta pysslar med så man kanske inte kan kalla det life hacks?
Kanske att träna till olika program på youtube är ett life hack? Sparar pengar och tid. Finns ju t.ex 12-minuterspass som är grymt bra!
Har ni nåt riktigt smart life hack? :-)

 Den här sista är intressant. Stämmer det på alla 
sidor man kan boka flygbiljett?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar