onsdag 2 maj 2012

Livet som tvillingmamma- på riktigt!

 Ursäkta, får man skratta åt sina egna barn? Jack ser bara för komisk ut här ovan! Trött halvsatte vi honom i soffan och han ser så tjock ut! Hihi!
Igår var vi hela eftermiddagen på landet och mös. Vi fikade på farmors rabarberpaj och bara njöt av det fina vädret! Pojkarna stortrivdes ute och Jack somnade så här snyggt i pappas famn. :-)
Nu har jag klarat av två nätter ensam och en halv dag. Inatt var det dock inga problem för Max sov från att vi lade dem vid runt nio på kvällen till kl sex imorse! Halleluja! Så jag behövde bara mata den hungrigaste av dem kl tre och det är inte dåligt heller. Känner mig riktigt utvilad idag! Har ätit frukost, hunnit njuta av kaffet, gjort mig iordning, surfat på facebook bl a och skriver nu här. Otroligt!!
Jag sover i vardagsrummet nu, det sitter ju ihop med köket och eftersom jag måste värma deras mat i mikron kan jag lika gärna ligga på nedervåningen så har jag allt tillgängligt och slipper springa i trappan. Dessutom står pojkarnas säng i arbetsrummet och om Max sover slipper han bli väckt av Jack då vi går ut till vardagsrummet. Visst, jag saknar min säng, men på helgerna kommer jag få sova i den för då får Claes ta nätterna! :-)
Ska försöka komma iväg till ett babycafé som finns i kyrkan här. Det ska tydligen inte vara så många barn och det är ju bra om det är lugnt när man har så små barn med sig. Dessutom är hon som håller i det också tvillingmamma och det kan ju vara intressant att utbyta erfarenheter och få tips av henne kanske på allt möjligt som t.ex sovrutiner o.d. 
Nu tycker jag det låter som att de vaknar till, ska nog kika på dem. Ha det fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar